In dit artikel vind je 5 redenen waarom jouw bedrijf Google Ads moet gebruiken! Google Ads is is de tool van Google om betaalde advertenties in de zoekresultaten te tonen. Deze kunnen ofwel bovenaan of onderaan de zoekpagina staan. Het zorgt ervoor dat jouw onderneming veel aandacht genereert, maar zijn er zijn nog tal van redenen waarom je als onderneming Google Ads moet gebruiken. Lees deze blog om ze te weten te komen.
1. Word gevonden door potentiële klanten
De eerste -en voor sommige bedrijven ook de meest belangrijke- reden waarom het sterk aan te raden is om Google Ads op te nemen in je digitale marketingstrategie is om de zichtbaarheid van je bedrijf te vergroten. Als je adverteert op Google en dus bovenaan de zoekresultaten komt te staan, zal je veel meer website bezoekers binnenhalen.
2. Bereik wie je wilt bereiken
Stel je voor: je wilt zonnepanelen laten plaatsen. Als je dan een advertentie ziet van een grasmaaier, zal de advertentie vrijwel geen effect hebben op jou, ook al zie je de advertentie wel. Dit komt doordat de advertentie niet aansluit op je zoekintentie.
Als bedrijf kan je met Google Ads ervoor zorgen dat je advertenties aansluiten op de specifieke zoekintenties van gebruikers. Als zij een bepaald zoekwoord invoeren vb. “zonnepanelen”, zal jouw bedrijf met zonnepanelen naar voor komen. Bij Google Ads kan je zelf bepalen bij welke termen de advertentie getoond wordt. Je kunt zelfs twee zoektermen naast elkaar plaatsen of bredere termen gebruiken.
Zo voorkom je dat je betaalt voor een advertentie die bij personen terechtkomt die totaal niet geïnteresseerd zijn in jouw product/ dienst.
3. Spreek een specifieke doelgroep aan
Hoe specifieker jouw advertentie, hoe beter. Google beoordeelt namelijk jouw ads. Klikken bijvoorbeeld veel mensen op jouw advertentie, maar verlaten ze snel jouw webpagina, dan zal dit negatief beoordeeld worden door Google. Wanneer jouw advertentie wel aansluit bij de zoekintentie van het publiek, dan scoor je beter.
Je kan ervoor zorgen dat jouw advertenties jouw doelgroep specifiek bereiken en inspelen op verschillende kenmerken zoals:
– Geslacht
– Leeftijd
– Interesses
– Geschat inkomen
…
4. Meten is weten
Digitale marketing is simpel gezegd: bedenken, uitvoeren én -niet te vergeten- meten. Het kan wel eens voorkomen dat jouw originele advertentie niet zo goed werkt als verwacht. Dan kun je deze alsnog optimaliseren en aanpassen.
Google Ads biedt hele nuttige gegevens aan aan gebruikers zoals:
– Status van de campagne
– Maximale CPC (kost per klik)
– Aantal vertoningen
– Aantal kliks op de advertentie
– Interactie %
– Gemiddelde kost per campagne
– Aantal conversies en kost/ conversie
Zo krijg je een heel erg overzichtelijk beeld van hoe jouw campagne scoort en kan je exact zien wat werkt en wat de werkpunten zijn.
5. Betaal per klik
Met Google Ads stel je in het begin een vast bedrag in naar keuze. Je houdt hier best rekening met je eigen budget en vergelijk ook met je concurrenten. Google Ads werkt zoals een soort veiling. De beschikbare advertentieplakken worden namelijk geveild aan de hoogste bieder. Let wel op! Hoog inzetten is niet altijd de beste strategie, aangezien niet elke klik automatisch een conversie oplevert.
Zoek je een expert op vlak van marketing die jouw onderneming digitale boost? Klik hier voor meer informatie en hopelijk tot snel.